Welk geloof hang jij aan |
evertwinter Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
@Hoskeu: De naam van God kent niemand. De Joden kenden die, maar durfden die uit vrees om zijn eer aan te tasten, niet uit te spreken. Het is iets als Jawèh, in het Joods geschreven als JHWH. In de Bijbel ook wel HEERE. Volgens de JG Jehova. Maar de ECHTE naam weet niemand en dat hoeft ook niet. Er is maar 1 God tot wie je bid en die God is anders dan Allah, TOTAAL anders hoewel Allah ook God betekend. Maar het gaat er hier om in Wie je geloofd, zeg maar de opvatting, wie God is. Snap je? |
|
Thommy Erelid
 WMRindex: 352 OTindex: 7.127
|
Ik ben anti-gelovig. Ooit is een weddenschap verloren en ik kon kiezen. Of met een 666-logootje op m'n hoofd de kerk binnenlopen of 666-logo getatoe-eerd op m'n onderarm. Ik koos voor de eerste, en daar waren ze niet zo blij mee, in Utrecht.. *Woont nu in Delft ^^* |
|
Quote Thom: Ik ben anti-gelovig. Ooit is een weddenschap verloren en ik kon kiezen. Of met een 666-logootje op m'n hoofd de kerk binnenlopen of 666-logo getatoe-eerd op m'n onderarm. Ik koos voor de eerste, en daar waren ze niet zo blij mee, in Utrecht.. *Woont nu in Delft ^^* Kan ik me voorstellen, 666 is het getal van de Duivel. (Openbaringen) Waarom zo provoceren?? Daar heeft niemand iets aan. |
|
nietmeer
|
@evertwinter. Dus men roept gewoon maar iets als naam.. Sorry hoor, het is mij allemaal te vaag, ik geloof in het leven, niet in iets ongrijpbaars. En dat God anders is dan Allah, zegt mij weer van duhh, wie bepaalt wie er god mag spelen? |
|
Blend
Oud Moderator
 WMRindex: 3.111 OTindex: 13.725 S |
@evertwinterIk ben zeer zeker geïnterresserd in het hoe en wat van het geloof, maar ik weet nu al dat ik nooit gelovig wordt, maar ik dat volgens Hem al wel voldoende om naar de hemel te gaan (als ik voor de rest "goed" leef zonder allerlei zonde) |
|
Thommy Erelid
|
Ik was dronken  ERn ik was er zelf ook niet zo blij mee, maarja. Tatoo toch wat verdomme-er dan dat.. Quote Kpuc: @evertwinter. Dus men roept gewoon maar iets als naam.. Sorry hoor, het is mij allemaal te vaag, ik geloof in het leven, niet in iets ongrijpbaars. En dat God anders is dan Allah, zegt mij weer van duhh, wie bepaalt wie er god mag spelen? Helemaal mee eens Kpucje. |
|
Thommy Erelid
|
? |
|
Blend
Oud Moderator
Quote Thom: Ik was dronken  ERn ik was er zelf ook niet zo blij mee, maarja. Tatoo toch wat verdomme-er dan dat.. Helemaal mee eens Kpucje. Dat vind ik altijd het stomste excuus wat iemand kan geven.  Sorry, maar jouw waarde is voor mij gedaalt nu. |
|
Quote Blend: @evertwinterIk ben zeer zeker geïnterresserd in het hoe en wat van het geloof, maar ik weet nu al dat ik nooit gelovig wordt, maar ik dat volgens Hem al wel voldoende om naar de hemel te gaan (als ik voor de rest "goed" leef zonder allerlei zonde) Tsjah, wie zijn wij om te bepalen dat je zonder zonde leeft. We hebben de zgn erfzonde. En heb je wel eens iemand uitgescholden? Dat is zonde. dat valt onder het gebod Gij zult niet doodslaan. of eert uw vader en uw moeder. Daarmee wordt bedoeld dat je zegt wat je meerdere doet. Nou, je bent vast wel eens tegen je ouders ingegaan. Anders wel tegen een leraar, de overheid e.a. Dus wie bepaald dat je zonder zonde bent? God bepaald dat. Je moet echt gaan ervaren dat je zondig bent (nu bedoel ik dit niet om te zeggen dat je zondig moet zijn of bent) omdat je daardoor weet dat je vergeving nodig hebt. En ik zie mezelf, hoeveel goede dingen ik doe, echt als zondaar  |
|
Thommy Erelid
|
Wat had ik anders moeten zeggen?  |
|
Blend
Oud Moderator
@evertwinterIk denk dat iedereen dan een zondaar is. Alleen de een moet wat meer om vergeving vragen dan een ander  Hoe kunnen je zonde dan vergeven worden? Door tot god te bidden, geld geven aan de kerk (dat zal de pastoor wel willen) of iets anders? @ThomEr gewoon helemaal niet over beginnen was het beste geweest Was namelijk niet echt een toegevoegde waarde aan het gesprek |
|
Quote Thom: Ik was dronken  ERn ik was er zelf ook niet zo blij mee, maarja. Tatoo toch wat verdomme-er dan dat.. Quote Kpuc: @evertwinter. Dus men roept gewoon maar iets als naam.. Sorry hoor, het is mij allemaal te vaag, ik geloof in het leven, niet in iets ongrijpbaars. En dat God anders is dan Allah, zegt mij weer van duhh, wie bepaalt wie er god mag spelen? Helemaal mee eens Kpucje. Je roept niet zomaar een naam. Laten we zeggen dat Zijn naam God is. Is dat wat concreter? Of Vader. Lees maar eens in de Bijbel, daar lees je wie God is en als je DIE God aanroept onder de naam God, dan is het goed  maar dan moet je die God wel kennen. |
|
Quote Kpuc: @evertwinter. Dus men roept gewoon maar iets als naam.. Sorry hoor, het is mij allemaal te vaag, ik geloof in het leven, niet in iets ongrijpbaars. En dat God anders is dan Allah, zegt mij weer van duhh, wie bepaalt wie er god mag spelen? Helemaal mee eens Kpucje.[/quote] Het gaat niet om God spelen, maar om wie God IS. En wie God is, dat staat in de Bijbel. God is de Schepper van alle dingen. (En nog veel meer). |
|
Quote Blend: @evertwinterIk denk dat iedereen dan een zondaar is. Alleen de een moet wat meer om vergeving vragen dan een ander  Hoe kunnen je zonde dan vergeven worden? Door tot god te bidden, geld geven aan de kerk (dat zal de pastoor wel willen) of iets anders? Hele belangrijke vraag! Je zonden kunnen alleen door genade vergeven worden. Door jezelf over te geven aan God. Door je gewonnen te geven zeg maar. Door jezelf als zondaar te zien en toe te geven dat je God nodig hebt, dat je Zijn vergeving nodig hebt maar dat je dat niet waard bent. De mens, om het refo te zeggen, is dood. Niet ziek, maar dood en kan weer levend worden. Onmogelijk?? Ja, menselijkerwijs wel, maar wat voor de mens onmogelijk is is mogelijk bij God. |
|
nietmeer
|
@evertwinter. Dus men neemt zomaar iets aan. En vader, ja, die goeie vent is nog gelukkig in leven, en ik zie hem vaker dan een of ander wezen, macht of hoe je het wilt noemen. Ik geloof er gewoon niet aan, daar ben ik iets te nuchter voor, ook als ik een paar biertjes op heb. Misschien is het idee god wel geboren uit een zware nacht vol geestveruimende middelen, nou, lekker dan, hele volksstammen die achter een sjamaan die wat lsd op had aan lopen. |
|
Thommy Erelid
|
@evertwinter: dan heeft ie het wel goed vern (18+)t zeg. Goede God  |
|
Blend
Oud Moderator
@evertwinterDus als ik het goed begrijp kan je vergeving krijgen door heel eerlijk tegen jezelf te zijn en doorhebben dat je fout zat/zit. En dan maar afwachten of god het goedkeurd.. |
|
Thommy Erelid
|
Quote Blend: @evertwinterDus als ik het goed begrijp kan je vergeving krijgen door heel eerlijk tegen jezelf te zijn en doorhebben dat je fout zat/zit. En dan maar afwachten of god het goedkeurd.. Helemaal mee eens |
|
Quote Kpuc: @evertwinter. Dus men neemt zomaar iets aan. En vader, ja, die goeie vent is nog gelukkig in leven, en ik zie hem vaker dan een of ander wezen, macht of hoe je het wilt noemen. Ik geloof er gewoon niet aan, daar ben ik iets te nuchter voor, ook als ik een paar biertjes op heb. Misschien is het idee god wel geboren uit een zware nacht vol geestveruimende middelen, nou, lekker dan, hele volksstammen die achter een sjamaan die wat lsd op had aan lopen. Niet zomaar, omdat God het zegt (in de Bijbel) is het voor mij zonder meer waar. Dat geloof ik. Kun je niet bewijzen en het bewijs zal geleverd worden als je sterft of bij de wederkomst. @Thom: God heeft het niet verneukt, dat hebben we zelf! Wij waren PERFECT geschapen maar omdat we van die verboden vrucht aten, volgens velen een appel, zijn we in zonden vervallen en dus hebben we dat ONSZELF aangedaan. God niet, WIJ! |
|
Quote Thom: Quote Blend: @evertwinterDus als ik het goed begrijp kan je vergeving krijgen door heel eerlijk tegen jezelf te zijn en doorhebben dat je fout zat/zit. En dan maar afwachten of god het goedkeurd.. Helemaal mee eens God keurt het niet goed, God vergeeft het. Als je vriendin zeg maar vreemd gaat, kun je dat nooit goedkeuren, wel vergeven. Het verschil is alleen dat jij nooit vergeet wat je vriendin deed en God het wel vergeet. |
|
nietmeer
|
Quote evertwinter: Niet zomaar, omdat God het zegt (in de Bijbel) is het voor mij zonder meer waar. Dat geloof ik. Kun je niet bewijzen en het bewijs zal geleverd worden als je sterft of bij de wederkomst. Zucht, door wie is de bijbel geschreven? De tien geboden allez, daar kan ik nog inkomen maar wat er allemaal daarna is beschreven? Puur mensenwerk. |
|
Thommy Erelid
|
@evertwinter: Fantastisch toch? Hij zet ons op een wereld om ons vervolgens te laten stikken. En niks meer van zich te laten horen. "God is vergevend". Bullshit! God is alles behalve vergevend. Geloof is kapot, geloof is DOOD. De Kerk is zoveel geld aan het verliezen door al die kloosters en (sub-)kerken die anders failliet gaan! |
|
Hij laat ons echt niet stikken! Die ervaring heb ik althans niet! Als God Zijn handen van de wereld af zou trekken, zou het hier nog veel erger zijn dan dat het nu al is. En ja, God is vergevend alleen moet je je daar wel open voor stellen. Dat de kerk geld verliest is omdat er te veel kerken zijn en te weinig kerkgangers. Dat is gewoon jammer maar dat wil niet zeggen dat God Zijn handen van de wereld aftrekt. Kijk maar eens naar de Joden. Dat is Gods volk en ze zijn het meest verdrukte volk ter wereld en ze zijn er nog steeds. Toeval??? |
|
Blend
Oud Moderator
@vertwinter Was niet echt antwoord op mijn vraag.
Okey ik bedoelde ook niet goedkeuren in de zin dat god je je gang laat gaan. Maar goedkeuren in de zin van dat je vergeving krijgt. |
|
Uhm, niet helemaal. Je moet voor God toegeven dat je fout was/bent. Niet voor jezelf al moet je daar voor jezelf wel van doordrongen zijn  |
|