hr
jaargang -24 - laatste artikel 18-4 14:00 - 76012 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 ...8 9 10 [11] 12 13 14 . 29 30 31 32

Welk geloof hang jij aan

15-12-06 11:00:43
Styvon
Erelid

WMRindex: 764
OTindex: 2.444
@Blend

Geloof zit ook in jezelf, mijn moeder, anders dan ik is wel gelovig, ze gaat alleen nooit naar de kerk. Zij zegt altijd, "mijn geloof zit in mijn hart" vind ik een mooie gedachte.

Alleen mijn moeder gelooft anders dan veel andere christenen wel in geesten en de paranormale wereld.

15-12-06 13:40:54
Blend
Oud Moderator

WMRindex: 3.111
OTindex: 13.725
S
@Styvon
Gloof zit ook in jezelf? ik denk juist alleen in jezelf.

Misschien dat andere ongveer dat zelfde geloof in zich hebben, dan kan je een religie beginnen. Maar ik denk dat het alleen in jezelf zit:)

15-12-06 13:56:07
Styvon
Erelid

WMRindex: 764
OTindex: 2.444
Vind ik ook Blend

15-12-06 16:53:04
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote:
Ik zei net al dat de mens een levende ziel is en niet heeft. De doden zijn zich van niets bewust staat er bv. ook geschreven. Dood=dood.
Maar God vergeet de mensen niet en als straks na armageddon het paradijs wordt opgebouwd zal de opstanding plaatvinden voor zowel de rechtvaardigen en de onrechtvaardigen (met de dood heb je betaald voor je zonden). Zij zullen dan een nieuw lichaam krijgen.
Een kleine kudde zal samen met Jezus in de hemel regeren over de aarde (gedurende 1000 jaar). Deze zullen wel een opstanding in de hemel krijgen zodra Jezus gaat regeren in de hemel. Volgens de JG is dat sinds 1914.

Ja maar als de mens sterft, dan wordt de ziel opgenomen in de hemel of in de hel. De ziel zeg maar leeft door, terwijl het lichaam dood is. Na de wederkomst van Christus worden lichaam en ziel herenigd en zullen de onbekeerden branden in de hel en de bekeerden zullen met God regeren in de hemel en eeuwig zingen tot zijn eer (om het Refo te zeggen)

15-12-06 16:55:04
evertwinter
Senior lid

S
Quote:
Mijn moeder is zeer gelovig, Nederlands Hervormd. Ze heeft heel veel ellende meegemaakt, o.a. ernstige ziektes van een zoon en dochter, en jarenlange ziektes van mijn vader.O.a.prostaatkanker, Non Hodgkin lymfoom, stond stil, is nu teruggekomen en hij heeft niet lang meer te leven.
Ik vraag me dan af, waarom God haar dit dan allemaal aandoet, het lijkt wel een straf.

Waarom kunnen we alleen maar naar gissen en dan is het makkelijk om te zeggen dat God er een bedoeling mee heeft. Al ben ik daar van overtuigd. Maar ja, maak zoiets maar mee hè. Dat heb ik, Gode zij dank, gelukkig nog niet meegemaakt. Het kan best zijn dat het je dichter bij God brengt. Het kan je er ook van verwijderen. Hoe dan ook, God wil je altijd bijstaan als het moeilijk is. Dat staat (in andere bewoordingen) in de Bijbel en is ook mijn ervaring al zie je dat pas achteraf. Daarom, probeer vooral te blijven vertrouwen! Dat is heel belangrijk!

15-12-06 16:56:03
Thommy
Erelid

WMRindex: 352
OTindex: 7.127
Jezus evert leef jij alleen van je geloof ofzo :P

Alleen maar actief in de geloofs-topics :D

15-12-06 16:56:20
evertwinter
Senior lid

S
Quote:
Als god zo rechtvaardig is, waarom worden wij dan gestraft voor iets dat Eva duizenden jaren geleden heeft gedaan?

Omdat wij met Adam en Eva gevallen zijn. Vergelijk het met een plant/boom. Als die ziek is, dan kunnen er nooit gezonde vruchten van komen. Wij zijn met Adam en Eva gevallen en wij lijken ook (allemaal) op Adam en Eva wat dat betreft.

15-12-06 16:56:29
Enkie
Oudgediende

WMRindex: 2.511
OTindex: 18.336
Ik ben het in vrijwel alles met Evert eens :)

15-12-06 16:57:12
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@ evertwinter
Tja, daarin verschilt ons geloof dus duidelijk. Heb je zin om dit te beargumenteren aan de hand van de Bijbel?:)

15-12-06 16:57:58
evertwinter
Senior lid

S
Ikje, welk punt bedoel je precies?? Over het bloed? Of de ziel? Trouwens, ik ben nu op m'n werk en pas laat (19.00) thuis maar kwil dan wel met je discusieren hoor. Dan heb ik ten minste een Bijbel bij me

15-12-06 16:59:11
Ikje
Senior lid

Nou dat de ziel doorleeft. Waar staat dat?

(Tja ik heb maar tot een uur of 6)

15-12-06 17:02:42
evertwinter
Senior lid

S
Quote Ikje:
Nou dat de ziel doorleeft. Waar staat dat?

(Tja ik heb maar tot een uur of 6)

Tsjah, dat weet ik ook niet precies ;) Het staat wel in 1 van onze gereformeerde belijdenisgeschriften en daar zullen waarschijnlijk ook wel Bijbelteksten bij staan. Maar dat zou ik echt moeten opzoeken. Ik bedacht me trouwens net ook dat ik chathegesatie heb. Anders kan zondag sowieso wel hoor ;)

15-12-06 17:03:41
Luna
Moderator

WMRindex: 23.879
OTindex: 45.412
S
Ik geloof niet :ja

15-12-06 17:04:13
Ikje
Senior lid

@ evertwinter
Nou zoek het eens op en we spreken elkaar nog wel een keer daarover.:)

15-12-06 17:06:36
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Luna:
Ik geloof niet :ja

Weleenswaar, je gelooft in goede sex, ofzo. :P

15-12-06 17:07:18
Luna
Moderator

S
Ja, maar niet in een god ofzo...of ik moet mijn minnaar zo zien 8)

15-12-06 17:08:29
Tovenaar
Erelid

WMRindex: 370
OTindex: 3.459
Quote Luna:
Ja, maar niet in een god ofzo...of ik moet mijn minnaar zo zien 8)

Hehe, die 2e zin slaat echt alles ^^,

15-12-06 17:11:10
Hoskeu
Erelid

WMRindex: 276
OTindex: 5.455

15-12-06 17:17:42
Luna
Moderator

S
Ja, soms denk je: Wow, this is heaven :P

15-12-06 19:53:15
evertwinter
Senior lid

S
Quote Luna:
Ja, soms denk je: Wow, this is heaven :P

Ja, kan, en dan is de echte hemel nog veeel mooier.

15-12-06 19:54:59
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote evertwinter:
Quote:
Als god zo rechtvaardig is, waarom worden wij dan gestraft voor iets dat Eva duizenden jaren geleden heeft gedaan?
Omdat wij met Adam en Eva gevallen zijn. Vergelijk het met een plant/boom. Als die ziek is, dan kunnen er nooit gezonde vruchten van komen. Wij zijn met Adam en Eva gevallen en wij lijken ook (allemaal) op Adam en Eva wat dat betreft.

Een leraar gaat toch ook niet, als hij 1 klas strafwerk heeft gegeven, alle volgende klassen ook strafwerk geven?

15-12-06 21:19:48
evertwinter
Senior lid

S
@Ikke:
Dat staat totaal los van elkaar lijkt me. Dat is zeggen dat boom 1 ziek wordt omdat boom 2 ziek is. Is niet waar dus. Gewoon een slechte vergelijking.
Het gaat hier om 1 geheel, 1 boom waarvan de basis ziek is. Zeg maar dat het hele menselijk geslacht een boom is waarvan Adam en Eva de wortel zijn. Als die ziek is, kan de rest van de boom ook niet goed zijn.

15-12-06 21:23:57
evertwinter
Senior lid

S
@Ikje:
Over het bloed en ziel in Levicus, dat moet je denk ik symbolisch zien. Het lam dat daar geslacht werd verwijst naar het bloed van Jezus dat reinigt van de zonden. Als er bijvoorbeeld bloed van de mens vloeit, en je zou die tekst letterlijk nemen, dan zou dat betekenen dat er met het bloed dat wegvloeit, ook iets van de ziel wegvloeit. Dat lijkt mij onmogelijk.
Verder dat je geen bloed mag eten... Het staat er dus dan neem ik aan dat het waar is. Anders zou het er niet staan hè. Ik weet niet wat er nog meer over staat in andere tekstgedeelten hoor. Maar als je het bloed eten om die tekst laat, dan is dat natuurlijk nooit verkeerd. Dat is alleen maar te respecteren en daar hangt je zaligheid echt niet van af ;)

15-12-06 22:12:06
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote evertwinter:
@Ikke:
Dat staat totaal los van elkaar lijkt me. Dat is zeggen dat boom 1 ziek wordt omdat boom 2 ziek is. Is niet waar dus. Gewoon een slechte vergelijking.
Het gaat hier om 1 geheel, 1 boom waarvan de basis ziek is. Zeg maar dat het hele menselijk geslacht een boom is waarvan Adam en Eva de wortel zijn. Als die ziek is, kan de rest van de boom ook niet goed zijn.

Ok, je hebt gelijk, slechte vergelijking. Betere:

Die situatie is als wanneer iemand gearresteerd wordt: dat z'n hele gezin (kinderen, kleinkinderen, etc) ook gearresteerd worden: immers, zij lijken allemaal op papa of mama.

En als God inderdaad de mensheid heeft geschapen, had hij kunnen weten dat iemand vroeg of laat van die appel zou eten..... Da's wat mij betreft uitlokking

16-12-06 07:26:14
evertwinter
Senior lid

S
Hmmm... Op zich niet verkeerd gedacht hoewel het toch anders zit. Vergelijk het dan met, zoals jij de eigenschappen van je ouders overneemt, zo neem je ook de erfzonde over. De erfzonde is je natuurlijke neiging om te zondigen.
God had de mensheid perfect naar Zijn beeld geschapen en Hij heeft de mens eerlijk gezegd dat ze zouden sterven als ze van die boom zouden eten. Ook had God de mens hierdoor de keuze gegeven om voor God te kiezen of voor de Satan. Het is dus de mens die viel, en God heeft de mens niet laten vallen maar zocht de mens meteen op en dat doet Hij vandaag nog steeds. De vraag is, beantwoord jij Zijn stem

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 ...8 9 10 [11] 12 13 14 . 29 30 31 32

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven