Welk geloof hang jij aan |
Twaggy Oudgediende
 WMRindex: 1.552 OTindex: 9.593
|
Quote Kpuc: Ashes to Ashes, amen. luisterd gij ook al naar Rammstein?: Asche zum Asche |
|
Dweezle Senior lid WMRindex: 95 OTindex: 983 Wnplts: Eiland S |
Ieder zijn eigen mening, toch. En inderdaad het is een groot discussiepunt. Waar je het hierboven over hebt, is voor mij acabrad...., weet het juiste woord niet, maar je snapt me wel. |
|
Dweezle Senior lid WMRindex: 95 OTindex: 983 Wnplts: Eiland S |
Zijn er WMRers die bij de Pinkstergemeente zijn of er iets over kunnen vertellen? Ik ben er niet bij, hoor. |
|
Ikje Senior lid WMRindex: 395 OTindex: 727
|
@ Dweezle De pinkstergemeente geloofd dat de heilige geest, die over Jezus volgelingen was uitgestort met pinksteren en hun de gaven gaf om in talen te spreken en te genezen ed., nu nog steeds in ons midden is en nog steeds voor deze dingen kan zorgen. Verder weet ik er niet zoveel over.
(Ik geloof dit niet, omdat er staat geschreven dat deze dingen voorbij gaan en dat dus met de dood van deze volgelingen deze gaven ook voorbij zijn gegaan.) |
|
Tovenaar Erelid WMRindex: 370 OTindex: 3.459
|
Als je je echt concentreert, en er volledig open voor staat. Geloof ik dat je anderen kan begrijpen zonder woorden. Het is te vergelijken met een internet verbinding. Je moet proberen dezelfde eenheid te vinden. Dit heeft alles te maken met het aura. Dit heeft naar mijn mening niks te maken met gaven die gegeven worden en dergelijke  Dit zit nou eenmaal in ons. Alleen heeft niemand het evenwicht.. Dit wordt eigenlijk bevestigd door de banden die de moeders hebben met hun kinderen. Kleine kinderen weten vaak of er iets aan de hand is met hun moeder. We worden belemmerd door onze eigen hersens. De grens ligt nu gewoon veel hoger doordat ons "hersenniveau" hoger ligt. Er zijn maar weinigen die die gaven nog hebben op latere leeftijd. Die moeten getrained worden. |
|
evertwinter Senior lid WMRindex: 318 OTindex: 555 Wnplts: Hasselt S |
Quote Ikje: @ Dweezle De pinkstergemeente geloofd dat de heilige geest, die over Jezus volgelingen was uitgestort met pinksteren en hun de gaven gaf om in talen te spreken en te genezen ed., nu nog steeds in ons midden is en nog steeds voor deze dingen kan zorgen. Verder weet ik er niet zoveel over.
(Ik geloof dit niet, omdat er staat geschreven dat deze dingen voorbij gaan en dat dus met de dood van deze volgelingen deze gaven ook voorbij zijn gegaan.) Wat ik zo vreemd vind is dat ze in tongen praten en een vertaler nodig hebben. Die hadden de discipelen niet nodig. Ik denk ook dat je zou kunnen zeggen dat een dominee in tongen spreekt, omdat dat wat hij zegt, van de Heilige Geest geïnspireerd is, als het goed is ten minste. |
|
Myena Senior lid WMRindex: 40 OTindex: 671 Wnplts: beesd S |
ik geloof in wicca |
|
scoob2000
Senior lid
 WMRindex: 418 OTindex: 159
|
Ik geloof dat ik even naar het toilet moet  |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
|
|
Pluppel
Oudgediende
 WMRindex: 2.068 OTindex: 13.920 S |
Heilige Giovanni  I believe in God. |
|
stormzoeker Erelid
 WMRindex: 2.784 OTindex: 1.845
|
Wicca
|
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
|
|
De Paus Oudgediende
 WMRindex: 13.860 OTindex: 19.971 S |
Ik weet niet of jullie wel eens in de kamer van de Tweede Kamerfractie van het CDA  geweest zijn. Op de tafel van de voorzitter staan daar zeven bijbels naast elkaar, plus nog een woordenboek. Ook Joden, Moslims, Hindoes en Atheïsten kunnen lid worden van het CDA, in de fractie zit zelfs een moslim. Maar de Thora en de Koran staan niet op tafel. |
|
scoob2000
Senior lid
|
@depausDaar ben je Paus voor. Is de CDA dan schijnheilig? Wat is jouw prognose voor de toekomst? |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote scoob2000:
Is de CDA dan schijnheilig?
Nee, als in je partijprogramma duidelijk opgenomen is dat je christelijk bent, dan ben je niet joods... als iemand die religieus gezien joods is namens de CDA in de kamer zit, zal hij/zij zich aan het partijprogramma moeten houden, of de partij vaarwel zwaaien. Anders hadden ze wel DA geheten  |
|
scoob2000
Senior lid
|
Helder (en 'n pak van m'n hart. Just checking) |
|
RonHee Oudgediende
 WMRindex: 10.567 OTindex: 4.662
|
Ongeacht welke religie, respecteer een ieder in zijn beleving. Ik, overtuigd heiden, geloof in mijzelf. En op deze wijze kom je een heel eind. Maar dat wil niet zeggen dat het altijd de juiste weg is die ik bewandel, want ook ik maak fouten in het leven. Voordeel is dat ik er geen boetedoening of gebed aan vast hoef te plakken. |
|
dukaa Lid WMRindex: 28 OTindex: 3
|
ik geloof dat god de fantasie is van mensen |
|
Giovanni
Oudgediende
 WMRindex: 3.218 OTindex: 72.766
|
Quote dukaa: ik geloof dat god de fantasie is van mensen Ik ook.  |
|
CrazyM Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 406 Wnplts: Cairns
|
Naja ik ben geen atheist of humanist, want ik geloof wel in een god. Ik geloof dat er wel iets meer is dan dit, maar ik geloof weer niet in een geloof  ..., ik weet niet of daar een naam voor is...? |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote dukaa: ik geloof dat god de fantasie is van mensen Da's toevallig, ik geloof dat dát een fantasie is van mensen @CrazyM: zwevende niet-kiezer?  |
|
CrazyM Senior lid WMRindex: 133 OTindex: 406 Wnplts: Cairns
|
haha dat heeft niks met niet kunnen kiezen te maken. Ik geloof niet in een bestaand geloof om héél veel redenen. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Snap ik hoor... Hoe noem je dat ook weer... ik begrijp je, maar ben het niet met je eens  |
|
CrazyAp Lid WMRindex: 29 OTindex: 28 Wnplts: Dinxperlo T |
Ik ben een messiaan  Soort van Joods, maar dan geloven wij ook in Jezus;)  |
|
alweerdood
winnaar PW 06
 WMRindex: 852 OTindex: 5.796
|
Ik geloof in mezelf. Ik verander mezelf daar waar mogelijk als ik er niet tevreden mee ben, ik probeer mezelf te ontdekken, te kennen, en te accepteren. Van daaruit handel ik naar andere mensen, en dat doe ik met een glimlach en een knipoog;) |
|