hr
jaargang -24 - laatste artikel 19-4 08:00 - 76013 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 29 30 31 32

Welk geloof hang jij aan

05-03-08 17:37:14
yakkiba
Erelid

WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
wat een interssant topic... wat me we spijt is dat er hier en daar wat uitspraken zitten die... niet echt correct zijn zeg maar.
Maar over het algemeen erg positief.

Voor elk geloof dat er is genoemd wat is jullie doel van het leven? After all heeft alles een reden.

05-03-08 17:47:26
pietjevlip
Oudgediende

WMRindex: 2.358
OTindex: 21.468
Mijn doel? Stoppen met doelmisser zijn, en dus doen waarvoor de mens oorspronkelijk gemaakt is: God dienen met alle krachten, m'n hele hart, verstand en ziel. Hoewel ik ook besef dat ik dat niet kan. Daarnaast is het mijn doel om van ieder ander mens net zoveel te houden als van mezelf.

05-03-08 18:33:13
.:T!M:.
Senior lid

WMRindex: 66
OTindex: 414
Wnplts: Amersfoort
onovertuigbaar atheïst :)

even een vraagje tussendoor, stel (of je bent het echt) je bent atheïst en je word de hele dag door gelovigen (van alle [= veel] geloven) de hele dag aangesproken om je op een vervelende (aandringerige) manier te overtuigen van hun gelijk, is dat dan ook een vorm van racisme?

dat vraag ik me al een tijdje af namenlijk

05-03-08 18:39:10
pietjevlip
Oudgediende

Dat is niet meer discriminerend dan om als gelovige telkens op een vervelende manier aangesproken te worden waarom je die "onzin" gelooft. Zeker als blijkt dat men het antwoord op die vraag niet wil horen. ;)

05-03-08 21:48:03
Doctor Insano
Erelid

WMRindex: 1.207
OTindex: 2.351
Ik ben christen. Ik geloof in overwinning op de zonden. De beschrijving ziet er misschien wat erg streng en zo uit. Op de Nederlandse wikipedia staat ook nog wat over dat de tv tot aan de liberalisering taboe was. Tegenwoordig hebben we (tenminste bij ons, dat ding is peperduur) een Sony Bravia 42". Vroeger was het veel strenger dan nu. Ik vind het streng genoeg nu. Streng over de zaken die er toe doen. Er zijn genoeg voorbeelden die er rondlopen en als er nou eens een of andere priester de bijbel las zou die er ook in gaan geloven, want er staat zat bewijs in.
Sorry van het cynische, ik heb nog niet overal overwinning op, maar toch, het is niet onwaar, ik weet alleen niet uit mijn hoofd waar die bijbelse bewijzen allemaal staan. Maar samen zijn ze toch behoorlijk stevige argumenten.

06-03-08 15:27:24
Giovanni
Oudgediende

WMRindex: 3.218
OTindex: 72.766
Heb ik al eens eerder gezegd. Als god algoed en almachtig is, dan was er geen kwaad.

Gij zult niet doden. En vervolgens laat hij een hele generatie verzuipen omdat ze slecht deden in zijn ogen. :r

06-03-08 15:29:39
CrazyAp
Lid

WMRindex: 29
OTindex: 28
Wnplts: Dinxperlo
T
Verkeerde volgorde Giovanni;)
Eerst Noach met de zondvloed en daarna Mozes met de tien woorden;)

06-03-08 15:31:18
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Mozes was onder invloed van paddo's 8)

06-03-08 15:32:23
Giovanni
Oudgediende

Ik geef alleen maar aan dat het OT vol staat met dit soort daden van een 'goede' god. :r

06-03-08 15:47:04
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Voor mij is er in elk geval maar één geloof, in alles wat ademt 8)

06-03-08 15:53:30
CrazyAp
Lid

WMRindex: 29
OTindex: 28
Wnplts: Dinxperlo
T
Quote Kpuc:
Mozes was onder invloed van paddo's 8)

Waar staat dat?:P
Quote Giovanni:
Ik geef alleen maar aan dat het OT vol staat met dit soort daden van een 'goede' god. :r

Verhaal van Jona al wel eens gelezen?;)

06-03-08 18:57:10
Doctor Insano
Erelid

Quote Giovanni:
Heb ik al eens eerder gezegd. Als god algoed en almachtig is, dan was er geen kwaad.

Gij zult niet doden. En vervolgens laat hij een hele generatie verzuipen omdat ze slecht deden in zijn ogen. :r
God heeft toch de mens een vrije wil gegeven? Hoe kan hij dan nu afdwingen dat er geen kwaad meer is? Dat is toch door de mens zijn vrije wil? Hij doet goede dingen. De schepping was goed, de mens werd vanzelf helaas ietsjes minder.

06-03-08 19:07:39
Giovanni
Oudgediende

De mensen die in bijvoorbeeld Ethiopië verrekken van de honger omdat het daar al maanden niet geregend heeft en dus de oogsten mislukken en ouders daardoor hun kinderen niet te eten kunnen geven en daardoor hun kinderen overleven, hebben die daarvoor gekozen?
Nee Doc. Hij weet alles al van te voren. Dan wist hij ook dat Eva de appel aan Adam zou geven.
En tijdens de zondvloed verdronken ook kinderen. Kinderen die volkomen onschuldig waren.
Maar ik hou hier over op, want dit is een eindeloze discussie.
Kijk bv eens op positiefatheisme.nl of godisimaginary.com.
Ik weiger te geloven en een god te aanbidden die alleen van zichzelf houdt, en die bij het minste of geringste op zijn pik getrapt is en daardoor een hele generatie verzuipt en hele volkstammen uitmoordt omdat ze in een andere god geloven.
Dan kan je beter Satan aanbidden, want het enige dat hij gedaan heeft is Adam en Eva leren nadenken.

06-03-08 19:12:24
pietjevlip
Oudgediende

Je spreekt jezelf wel vaak tegen Gio... je beschuldigt iemand van allerlei dingen, terwijl je tegelijkertijd beweert dat die persoon niet bestaat. :|

Make up your mind. Bestaat God, of niet? Als Hij volgens jou niet bestaat, waarom geef je Hem dan wel de schuld van alles. Dat kán dan namelijk niet. Dit heeft niet eens met geloven te maken, maar met logica.

Als de kerstman niet bestaat, kan hij ook die zooi niet door je schoorsteen dumpen.

06-03-08 19:14:56
Doctor Insano
Erelid

Ja daar zit wel weer wat in, maar wat gebeurt er als je een paar van die factoren verandert. Hoe verder vooruit je gaat in de tijd hoe groter de veranderingen worden. Ah het heet niet voor niets geloof. In zekere zin is zelfs atheïsme een geloof, want je gelooft dat er niets is. Maar aan mijn front zijn toch wel gelukkige en fijne voorbeelden te vinden die ik wil navolgen. En er zijn ook al mensen geweest dat de dokters allemaal 8O8O8O8O8O zaten van what the... die gozer had zware kanker en is helemaal beter. Of iemand op haar laatste uur wilden alle dokters nog bij haar zijn zo'n fijne vrouw was het. Ik ken zelf iemand persoonlijk die zijn blinde darm ontsteking bijna niet heeft overleeft. Aan mijn front zijn er aardig wat mensen die volgens deze wereld ten dode zijn opgeschreven, maar velen weten toch op wonderbaarlijke wijze te overleven. Eigenlijk heb ik ook al de dood gezien, maar ik weet niet of God het was of stom geluk. Ik kan het niet nog eens uittesten. Het stopcontact werkt nog maar de 1,5 Volt lampen zijn op8-).
Quote pietjevlip:
Je spreekt jezelf wel vaak tegen Gio... je beschuldigt iemand van allerlei dingen, terwijl je tegelijkertijd beweert dat die persoon niet bestaat. :|

Make up your mind. Bestaat God, of niet? Als Hij volgens jou niet bestaat, waarom geef je Hem dan wel de schuld van alles. Dat k?dan namelijk niet. Dit heeft niet eens met geloven te maken, maar met logica.

Als de kerstman niet bestaat, kan hij ook die zooi niet door je schoorsteen dumpen.
Wij hebben CV

06-03-08 19:16:00
Giovanni
Oudgediende

Pietje ik heb het over de god van de bijbel.

06-03-08 19:18:43
pietjevlip
Oudgediende

Giovanni, ik ook... jij zegt dat Hij niet bestaat. Wees daar dan op z'n minst consequent in. Als Hij niet bestaat, kan Hij ook niets misdaan hebben ;)

Of het misdadig is, daar kun je een eindeloze discussie over voeren.

06-03-08 19:20:59
Giovanni
Oudgediende

Pietje heb jij het OT wel eens gelezen? Niet alleen gelezen, maar ben je ook eens gaan nadenken waar je in gelooft?

06-03-08 19:22:29
stormzoeker
Erelid

WMRindex: 2.784
OTindex: 1.845
Ach, volgens de Koran zijn man en vrouw elkaars gelijken, volgens de Bijbel niet helemaal.... En dat begint al vroeg in de boeken (6)

06-03-08 19:26:18
Doctor Insano
Erelid

Quote stormzoeker:
Ach, volgens de Koran zijn man en vrouw elkaars gelijken, volgens de Bijbel niet helemaal.... En dat begint al vroeg in de boeken (6)
Bedoel je het niet precies andersom?

06-03-08 19:27:32
ToMxlr
Erelid

WMRindex: 296
OTindex: 7.186
nope, storm heeft gelijk, gedeeltelijk in ieder geval. in beide boeken is dit feit zo slap neergezet, dat je het beide kanten op kan interpreteren:+

06-03-08 19:29:06
Doctor Insano
Erelid

Ik begreep ander van Saoudi Arabië iets anders:Aah een man heb mij verkracht. Ik dien een aanklacht in!

Is dat zo? Vuile overspelige teef die je bent. 20 zweepslagen kun je krijgen!

06-03-08 19:29:29
Jannick
Oudgediende

WMRindex: 1.125
OTindex: 42.838
T
Offtopic:

Mag ik hier reclame maken voor het cafe?O+

06-03-08 19:29:47
Andreesie
Oudgediende

WMRindex: 1.051
OTindex: 44.629
Quote stormzoeker:
ahum...

ze zijn gelijkwaardig:ja

mijn vader heeft laatst in de kerk er een preek over gehouden

06-03-08 19:30:26
Doctor Insano
Erelid

@Jannick

Maar, ik mag niet drinken:P

geintje, mag eigenlijk alleen niet omdat ik nog geen 16 ben.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 11 12 13 [14] 15 16 17 29 30 31 32

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven