hr
jaargang -24 - laatste artikel 18-4 14:00 - 76012 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 29 30 31 32

Welk geloof hang jij aan

16-12-06 08:18:14
Ikje
Senior lid

WMRindex: 395
OTindex: 727
@evertwinter
Jij dacht dat JG geloven dat de ziel zich in het bloed bevind. Maar wat ik je eigenlijk duidelijk probeerde te maken is dat zij dat net als jij ook niet geloven. Maar dat de reden van het zich onthouden van bloed in die andere tekst ligt.

16-12-06 08:37:53
Ikje
Senior lid

@Ikke
Als Adam en Eva al in het paradijs kinderen hadden gekregen. Dan zou die onvolmaaktheid van hun ouders natuurlijk niet overgedragen zijn op hun kinderen. Maar twee onvolmaakte mensen kunnen nooit een volmaakt kind voortbrengen (erfeliijkheidsleer).

God heeft zijn vermogen om in de toekomst niet gebruikt omdat hij vertrouwen had in zijn schepping en van de schepping hield. Het was naar zijn evenbeeld geschapen met als grootste eigenschap de liefde. De boom gaf Adam en Eva ook een keus om hem te gehoorzamen of niet. Hij vertelde ze dat het Zijn boom was en hij gaf ze de waarschuwing dat als ze van de boom zouden eten ze beslist zouden sterven. Verder mochten ze van al de andere bomen wel eten.

God had ze een prachtige paradijstuin gegeven. En met hun daad gaven ze te kennen geen respect voor hun schepper te hebben. Ze schilderden hem af als leugenaar. Ze hadden het verhaal wat ze van Satan gehoord hadden best wel even kunnen nachecken bij Hem. Maar doordat bij eva de hebzucht kwam kijken doordat ze geloofde dat zij net als God zou kunnen worden, geloofde zij graag dat God een leugenaar was.

16-12-06 08:47:21
Ikke
Oudgediende

WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Ikje:
God heeft zijn vermogen om in de toekomst niet gebruikt omdat hij vertrouwen had in zijn schepping en van de schepping hield. Het was naar zijn evenbeeld geschapen met als grootste eigenschap de liefde. De boom gaf Adam en Eva ook een keus om hem te gehoorzamen of niet. Hij vertelde ze dat het Zijn boom was en hij gaf ze de waarschuwing dat als ze van de boom zouden eten ze beslist zouden sterven. Verder mochten ze van al de andere bomen wel eten.

Als ik een computer in elkaar zet, dat weet ik precies wat er in die computer zit en wat 't doet: God had bij 't bouwen van de mensheid wel kunnen bedenken dat Eva vroeg of laat van die appel zou eten. Dat zit gewoon in de mens, 't is dezelfde reden waarom mensen altijd even moeten voelen als er een bordje 'natte verf' hangt

16-12-06 08:51:46
Ikje
Senior lid

@ Ikke
Zijn schepping was volmaakt, maar was door tussenkomst van satan aan wankelen gebracht.

16-12-06 08:53:04
Ikke
Oudgediende

S
Quote Ikje:
@ Ikke
Zijn schepping was volmaakt, maar was door tussenkomst van satan aan wankelen gebracht.

Hij had ook kunnen bedenken dat Satan even zou komen spieken wat God gemaakt had. En waarom werd Satan eigenlijk toegelaten in de buurt van die boom? Ik had 'm gelijk eruit gezet

16-12-06 09:06:46
Ikje
Senior lid

@ Ikke
Satan was eerst een vooraanstaande engel, maar hij wilde de macht overnemen van God. En om maar zoveel mogelijk engelen achter hem te krijgen wou hij aan de hand van de schepping laten zien dat God niet waardig was om heerser te zijn.
Maar ook Satan is in volmaakte toestand geschapen. Ook met een vrije wil.
Satan stelde dat Adam en Eva alleen God dienden uit eigenbelang en niet uit liefde. Als God dit niet had toegestaan zouden waarschijnlijk een heleboel engelen zijn gaan twijfelen. In plaats daarvan staat hij het tijdelijk toe en kan God aan de hand van getuigen zoals Abraham, Noach, Job en zo. Laten zien dat er wel mensen zijn die hem uit liefde aanbidden. De mens heeft ook kunnen zien dat zij zelf niet in staat zijn oa. vrede en eeuwig leven te creeren.
Alles zal uiteindelijk tot een climax leiden en Armageddon zal een eind maken aan de goddeloze wereld.
(Dit is even in het kort uitgelegd wat ik geloof ivm de boom)

16-12-06 09:12:44
Ikke
Oudgediende

S
Ik vind 't nog steeds 'n vaag verhaal... Maar 't is wel interessant om hierover zo te praten. Vorig jaar waren we bij Engels bezig met 'n boek "Being There" van Jerzy Kosinski. Daarin stonden ook veel Bijbelse verwijzingen en dus hebben we ook een aantal dingen uit de Bijbel besproken, samen met o.a. de grotfilosofie van Plato. Dat was heel interessant, maar ik zou zelf nooit zoiets kunnen geloven

16-12-06 14:16:02
sheep
Actief lid

WMRindex: 40
OTindex: 152
Wnplts: Aalten
t verbaast me dat volgends mij nog niemand iets heeft neergezet over de ZWARTE BIJBEL

17-12-06 00:20:30
Apeiron
Junior lid

WMRindex: 0
OTindex: 35
S
Over mijzelf
Ik ben Atheïst. Oorspronkelijk Christelijk opgevoed, maar ben eens gaan nadenken.

Kijk bijvoorbeeld op een ontzettend interessante site als Talk Origins of de site van de prestigieuze Amerikaanse Berkeley Universiteit: Understanding Evolution.

Allerlei belachelijke claims als 'de Aarde is 6000 jaar oud' en 'er zijn geen overgangsfossielen' worden op Talk Origins behandeld.

Als Archeologie-student krijg je onder andere een vak als Human Origins.

Als de mensheid het resultaat is van puur natuurlijke selectie, voorkomend uiteindelijk uit leven nog eenvoudiger dan ééncelligen, op welk punt kwam er dan zoiets als een 'ziel' in?

Voor mij is het duidelijk: het leven en uiteindelijk de mens zijn door geheel natuurlijke processen ontstaan. Er is niet zoiets als een 'ziel' of 'geest' of iets spiritueels.

17-12-06 00:22:35
nietmeer
Ashes to Ashes, amen.

17-12-06 16:01:56
Reema Sawwan
Erelid

WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
Het enige waar ik echt in geloof is dat er een god bestaat!!! :ja

17-12-06 18:33:25
Kimberly1990
Lid

WMRindex: 26
OTindex: 24
Wnplts: Den Helder
Ik hang geen geloof aan, ben ik helemaal niet mee opgevoed. Ik geloof wel dat er ergens iets is.. Maar al dat gedoe met geen sex voor het huwelijk of geen abortus of allerlei andere strenge regeltjes moet ik niets van hebben

18-12-06 09:33:53
evertwinter
Senior lid

WMRindex: 318
OTindex: 555
Wnplts: Hasselt
S
Quote Reema Sawwan:

Dan is dus voor jou de vraag wie God is? Of maakt dat je niet veel uit?

18-12-06 09:35:27
evertwinter
Senior lid

S
Quote Ikje:
@evertwinter
Jij dacht dat JG geloven dat de ziel zich in het bloed bevind. Maar wat ik je eigenlijk duidelijk probeerde te maken is dat zij dat net als jij ook niet geloven. Maar dat de reden van het zich onthouden van bloed in die andere tekst ligt.

Oh. Wat ik op school geleerd heb is dat de JG bewust geen bloedtransfusie wil hebben omdat zij geloven dat de ziel in het bloed zit. Maar goed, weet ik dat ook weer ;) Een misvatting dus

18-12-06 09:37:20
Reema Sawwan
Erelid

WMRindex: 2.417
OTindex: 2.905
Quote evertwinter:
Quote Reema Sawwan:

Dan is dus voor jou de vraag wie God is? Of maakt dat je niet veel uit?

Das een vraag dat niemand maar ook niemand kan beantwoorden!!!
Dus waarom mijn koppie daarover breken????

18-12-06 11:59:13
evertwinter
Senior lid

S
Nou ja, het antwoord is er wel maar dat moet je geloven. Maar bewijzen is onmogelijk, daarom is het ook een geloof.

18-12-06 18:07:43
plassie
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 19
Wnplts: bureaustoe
wat is bewijs? als iets bewezen is, staat dat dan echt 100% vast?

18-12-06 18:08:20
plassie
Senior lid

WMRindex: 162
OTindex: 19
Wnplts: bureaustoe
kun je bewijzen dat bewijs genoeg is om bewijs te kunnen bewijzen?

18-12-06 18:10:56
Theetje
Oudgediende

WMRindex: 460
OTindex: 24.162
T
ik geloof in dingen die ik zeker weet.

voor mij is het: zeker weten, dan geloven...

ik weet niet zeker of er een God is... hoe die dan ook heten mag. Ik weet wel zeker dat ik tot ik dat ik zeker weet dat er een God is, ik niet zal geloven in welke religie dan ook.

Daarom geloof ik in het feit dat ik niet geloof

19-12-06 00:46:38
Dweezle
Senior lid

WMRindex: 95
OTindex: 983
Wnplts: Eiland
S
@evertwinter
Ik heb moeite om te geloven of er 'iets'is. Als er dan zulke dingen gebeuren zoals al die ziektes in ons gezin, weet ik niet meer wat ik denken moet. Het zal waarschijnlijk wel zo zijn als je sterk gelovig bent, zoals mijn moeder, je daardoor gesterkt voelt en veel ellende aan kunt.
Soms zou ik wel willen geloven, maar ik heb 'het' nog niet gevonden.

19-12-06 00:49:51
Twaggy
Oudgediende

WMRindex: 1.552
OTindex: 9.593
@evertwinter

JG's mogen geen bloedtransfusies omdat ze geloven dat het aan de persoon van wie het is gegeven is door god. daarom is het te persoonlijk om te geven of te krijgen

19-12-06 01:04:10
Dweezle
Senior lid

S
@Ikje
Vind het zeer onverantwoordelijk dat jullie geen transfusie mogen. Het gaat om je gezondheid. Transfusie zijn tegenwoordig absoluut veilig, alles wordt gescreend. Een zoutoplossing is maar heel tijdelijk, je zal toch op een gegeven moment je ery's aan moeten vullen.
Wat te bedenken van het medisch personeel. Zij vechten het leven van patienten. Moeten ze dan met hun armen over elkaar toe gaan staan kijken, hoe een patient strijd tegen de dood. Denk eens in wat het voor impact het op het personeel heeft. Iedereen zet zich bij een crisissituatie meer dan dubbel in, in wat moet je dan. Laat maar, zeggen. Zoek het maar uit, jullie willen het zo. Zo werkt het dus niet,iedereen is toch met man en macht bezig om de patient toch nog te redden.
Wat dus uitzichtloos is.

19-12-06 01:05:03
Twaggy
Oudgediende

Go Dweezle Go

19-12-06 01:09:49
Dweezle
Senior lid

S
Quote Twaggy:
Go Dweezle Go

Yes and you, jij hebt je mening nog niet laten horen of wel.

19-12-06 01:10:38
Twaggy
Oudgediende

jawel:ja zal hem ff opzoeken

13-12-06 21:30:16 - Quote deze reactie Twaggy

--------------------------------------------------------------------------------
OTindex: 1770
Wnplts: Apeldoorn
Geslacht: Man
Weblog: klik
moet niks hebben van 1 of ander geloof. no offence voor de gelovige en ga ook niet in discussie (dat kan de sfeer giga verpesten) maar geloof zuigt komt alleen maar oorlog van.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13 14 15 29 30 31 32

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven