hr
jaargang -24 - laatste artikel 19-4 08:00 - 76013 artikelen -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum

vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens - vragen des levens

1 2 3 4 .... 15 16 17 [18] 19 20 21 29 30 31 32

Welk geloof hang jij aan

12-03-08 15:44:59
yakkiba
Erelid

WMRindex: 1.137
OTindex: 3.922
Quote coelieroelie:
Geen doel is ook een doel

dat zijn dingen waar niemand wat mee kan en ook niet waar. Alle gebeurtenissen hebben een oorzaak en een doel. Ook als is het een waardeloos doel.

12-03-08 15:46:51
stompje
Senior lid

WMRindex: 135
OTindex: 280
Wnplts: Niet lutje
S
dan kun je weer vragen: 'waarom zijn we hier? '

niemand antwoordt, dus we weten niet wat ons doel is.

12-03-08 15:49:17
yakkiba
Erelid

@stompje

waarom zijn we hier?

Ik geloof om God blij te maken en zelf de allergrootste lol te hebben... Dat is eigenlijk eentje want de ene heeft het ander tot gevolg.
Met de visie op God tegenwoordig echter is dat een stuk minder. Maar dat komt door interpretatie naar wens.

12-03-08 15:51:02
Madarian
Oudgediende

WMRindex: 2.597
OTindex: 5.605
@yakkiba

Wat dacht je van het doel "de aarde onderhouden"? Onder andere de Indianen hadden dat doel goed gezien. Alleen zijn we bezig met de aarde te vernietigen.

God is energie. Wij allemaal zijn energie. Die energie is niet zo maar een "simpele natuurkracht", maar is intelligent. Het stuurt dingen aan. Als je sterft wordt je weer één met die energie.

Daarom is God alwetend. Alles wat we zien en doen slaan we op, en wordt na onze dood samengevoegd.

12-03-08 15:51:38
stompje
Senior lid

S
maar ja, krijg je bevestiging dat dit je doel is? p.s. ik ben niet gelovig, dat je het even weet ^^

12-03-08 15:52:57
yakkiba
Erelid

@Madarian

waarom weten wij dan niks en leren we niet. WE hebben volgens jou namelijk een volksgeheugen naar ik begrijp dus moet toegankelijk zijn.

De aarde is een gesloten systeem dat zichzelf onderhoud, wat wij nu doen is misbruik dat klopt. Maar aangezien alles zo goed werkt, vanwaar dan het doel de aarde onderhouden?

@stompje

ik vind van wel na degelijk onderzoek op authenticiteit van de bijbel.
Maar dat je niet gelovig bent is niet erg hoor ;)

12-03-08 15:53:47
stompje
Senior lid

S
omdat het wel wat langer moet werken dan deze paar jaren.^^ yakkiba, zijt gij protestants, katholiek, rooms-katholiek of missch moslim

12-03-08 15:55:15
yakkiba
Erelid

Quote stompje:
omdat het wel wat langer moet werken dan deze paar jaren.

het werkt al duizenden jaren en ook heel veel daarvan zonder mens. overigens zijn wij niet in staat ten goed het klimaat te veranderen en dergelijke. we leven te kort.

12-03-08 16:02:07
stompje
Senior lid

S
kijk, dit is een heel controversieel punt, of we nu wel of niet het klimaat sterk beïnvloeden. Feiten tegen feiten zijn het vooral.

Neem nou bijvoorbeeld die gast, Al Gore, hij strijdt voor de aarde, althans, zo komt hij over.

Hij is zelf ook christen, geloof ik. Maar hij heeft een verandering gemaakt, sinds zijn film heeft bijna elk land initiatief genomen om de wereld te verbeteren en voor een beter milieu te zorgen. Dat is niet iets om negatief over te zijn, dit is trouwens de eerste keer dat zoveel naties samenwerken, oost of west, noord of zuid. Het is iets om trots op te zijn, en we kunnen dit doorgeven aan de volgende generatie (die ik ben) en de generatie daarna enzovoort... tot er een gigantische asteroide op de aarde afkomt die iedereen vermoordt!

12-03-08 16:03:19
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Wat dan weer een bigbang zal opleveren en er een nieuw zonnestelsel zal ontstaan waarin het vliegend spaghettimonster eindelijk zijn wijsheid kan uitdragen _O_

12-03-08 16:06:53
stompje
Senior lid

S
en dan wordt de zweedse chef de nieuwe messias!

12-03-08 16:07:21
ledi
Oudgediende

WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Kpuc, jij begrijpt het. :ja :D

12-03-08 16:08:55
Madarian
Oudgediende

@yakkiba

Een gedeelte wordt van jongs af aan ingegoten: daar komt een gedeelte van onze "goed" en "kwaad" interpretatie vandaan, en een gedeelte is instinct.

Daarna moet je je eigen weg gaan volgen, en al heel wat tijd staat dat over het algemeen in het teken van geld verdienen. Geld is macht volgens velen. Dat heeft onze visie vertroebeld.

En duizenden jaren zonder de mens... Is dat eigenlijk wel zo? Er zijn hele oude steden gevonden. Er zijn oude kaarten gevonden waar de landmassa van Antarctica op staan terwijl dat lag onder een dikke laag ijs. Ik geloof eerder dat we een keer bijna uitgeroeid waren door een natuurramp...

12-03-08 16:09:36
Kpuc
Oudgediende

WMRindex: 7.557
OTindex: 38.305
S
Altijd verse slierten spaghetti, een waar Walhalla :D

12-03-08 16:10:57
stompje
Senior lid

S
(sword) en elke donderdagavond filmavond

met de allerbeste classics

12-03-08 16:12:30
yakkiba
Erelid

@stompje

Het moge duidelijk zijn dat alle auto's chemische fabrieken en dergelijke erg veel uitmaken in de kwaliteit van de aardbol nietwaar?

Ik ben Jehovah's Getuige stompje.

@Madarian,

dat zijn we ook. Door de vloed remember? Alle culturen hebben vanuit de geschiedenis een vloedverhaal meegnomen. Doet je denken niet waar?

12-03-08 16:14:30
stompje
Senior lid

S
@ yakkiba

oh wanneer is de rechtszaak?

12-03-08 16:15:29
yakkiba
Erelid

Quote stompje:
@ yakkiba

oh wanneer is de rechtszaak?

rechtszaak? eeuhhmm... ben ik opgepakt?

12-03-08 16:16:30
stompje
Senior lid

S
jehova's GETUIGE

^^ heel flauw, kweett

12-03-08 16:18:34
yakkiba
Erelid

oowh zo...
nou het is een beetje daarvan afgeleid ja. Haha veel mensen zeggen God bestaat niet en wij zitten on the stand om te bewijzen dat het wel zo is :)

maar wel scherp hahaha

12-03-08 16:20:14
stompje
Senior lid

S
ok, 'GOD BESTAAT NIET'

talk me into it.. (zo voeden we dit topic een beetje ^^)

12-03-08 16:22:16
yakkiba
Erelid

Mja praten just for the fun of it werkt niet. We dwingen geen mensen om te luisteren. We vertellen ze hoe of wat wij geloven en dan mag een ieder zelf beslissen wat ze ervan vinden.
Eerlijk niet waar? ook gezond voor beide partijen... nou niet altijd voor ons maar over het algemeen wel ;)

12-03-08 16:25:01
Madarian
Oudgediende

@yakkiba

Er staat een verhaal in de bijbel over een vloed, maar waar moet al dat water vandaan gekomen zijn? Er is niet plotseling meer water op de aarde. Er zijn plekken gevonden waar erg grote overstromingen zijn geweest, maar die waren niet groot genoeg voor een wereldwijde overstroming.

Ik denk meer aan een supervulkaan uitbarsting. Er ligt er een onder een park in Amerika, een ander is een compleet meer. Zo'n uitbarsting merkt de hele wereld.

En de bijbel is een goede richtlijn om naar te leven, maar ik vindt het oude testament en het nieuwe erg tegenstrijdig:

oude testament: oog om oog, tand om tand
nieuwe testament: draai de andere wang toe...

12-03-08 16:29:31
CrazyM
Senior lid

WMRindex: 133
OTindex: 406
Wnplts: Cairns
@ stompje
haha lol, ik kende ook iemand die een boordje in de tuin had:
jehova getuige opgerot, wij mogen uitslapen van god

@yakkiba en eventuele andere gelovige. Ik weet dat het cristendom om van alles draait en de bijbel meer een lijden draad is, maar geloven jullie ook dat de aarde is geschept in 7 dagen, het begon met maar 2 mensen, er een ark van noach heeft bestaan en dat alls onder water liep, iemand even een hele zee door de midden splijt enzovoord enzovoord...
En zo ja, waarom zijn er vandaag de dag die dingen niet.
Dit is trouwens geen aanval ofzo op het cristendom, maar puur nieuwschierig

12-03-08 16:30:51
yakkiba
Erelid

@Madarian
Wetenschappers zijn het erover eens dat de aarde in een vroeg stadium heel veel atmosferisch water had en er daardoor een veel fijner en vochtiger klimaat was, wat bewijs heeft in het vinden van tropische plantengroei vlakbijde polen.
Het wat is er nog steeds. Maar niet meer in de atmosfeer. Een recentelijk uitgebrachte documentaire over de oceaan geeft aan dat de oceanen niet altijd zo diep zijn geweest en dat die door het loskomen van water uit de atmosfeer en door het verschuiven van de aardkorst is verdiept en dat de oceanen daarom nu al het water vasthouden. Let wel, dit zijn geen godsdienstige religien maar onderzoeken van gerenommeerde wetenschappers.
De bijbel geeft heel veel wetenschappelijk nauwkeurige gegevens in tijden waarin die dingen niet bekend nog geaccepteerd waren. Zoals dat de aarde aan niks hangt, dat een haas herkauwt, dat de aarde een bol is...

De bijbel is ook niet tegenstrijdig. Het oude en nieuwe testament zijn voor twee doelen geschreven. Als je het zou onderzoeken zou je snappen waarom dit erin staat en toch niet tegen elkaar in gaat. Het zou me RSI geven om dat nu te typen.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 15 16 17 [18] 19 20 21 29 30 31 32

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven