Welk geloof hang jij aan |
stompje Senior lid WMRindex: 135 OTindex: 280 Wnplts: Niet lutje S |
ok ok, genoeg beroep op de bijbel gedaan
ik wil wel eens weten wat christenen van de wetenschap en de evolutie viinden |
|
pietjevlip Oudgediende
 WMRindex: 2.358 OTindex: 21.468
|
Google it  Nog aanhangers van de gulden regel hier? Quote: doe een ander niet aan wat je zelf niet aangedaan wilt worden. Ik zie namelijk een sterke overeenkomst met Quote Lukas 6:31: En gelijk gij wilt, dat u de mensen doen zullen, doet gij hun ook desgelijks. Let op het verschil, de gulden regel stelt het negatief. |
|
correctie: ik wil wel eens weten wat de christelijke waarmaarraarers (is dat een woord?  )an de wetenschap en de evolutie viinden |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Gebruik de zoekfuntie   |
|
Madarian Oudgediende
 WMRindex: 2.597 OTindex: 5.605
|
@CrazyMDat God de aarde in 7 dagen geschapen heeft? Waarom niet? Als je God interpreteert als een oppermachtig wezen die het eeuwige leven heeft, dan zijn 7 dagen voor hem 10.000 jaar voor ons. Er staat nergens dat die dagen 24 uur hebben gehad...  En er is een wereldwijd DNA onderzoek geweest waaruit gebleken is dat we allemaal van één afrikaanse stam afkomstig zijn (is nog wel controversieel) Tegenwoordig wordt er nog weinig gezien als een wonder, terwijl als je om je heen kijkt zat is wat je als een wonder kunt beschouwen. Kijk alleen maar naar het leven zelf Hoe dat allemaal kan bestaan. |
|
yakkiba Erelid
 WMRindex: 1.137 OTindex: 3.922
|
@ CrazyM
Ik geloof niet in de schepping in 7 dagen a 24 uur. De bijbel zelf geeft aan dat 1000 jaar als een dag zou zijn voor God gezien de lengte van zijn bestaan.
Wanneer twee genetisch superieure wezens zich voortplanten is het mogelijk om uit slechts twee exemplaren een bevolking te krijgen.... Hoewel de hoeveeelheid kinderen per vrouw heeft geholpen in die tijd.
De ark van Noach is een niet te ontkennen feit. De resten ervan en bewijzen van een vloed zijn gevonden zie relaas hierboven, en verklaren een bepaalde periode in de geschiedenis die eerst mysterieus was. (meteoor? Superuitbarsting? ijstijd?) Een hoeveelheid water splijten is mogelijk zelfs als je niet in een God gelooft. Ik weet niet meer hoe het heet, maar google ff en dan vind je het.
Wat in de bijbel staat is ook heel vaak gewoon een erg nauwkeurig geschiedenisverhaal. Waar men overvalt is de profetieeen en verhalen van wonderen. Maar het feit dat iets een kleine duizend jaar voor dato word geschreven en dan uitkomt is makkelijk aan te tonen gezien het bezit van een aanal originelen. Hoewel daar discussie over is zijn er heel veel argumenten die aantonen dat de bijbel werkelijk zo oud is als men zegt. Jammer alleen dat er veel in word geknoeid. Maar er zijn zeker wel een redelijk groot aantal nauwkeurige vertalingen verkrijgbaar. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote Madarian: Er staat nergens dat die dagen 24 uur hebben gehad toen was het avond geweest en het was morgen geweest, de derde dag... Waarom zou God het niet in 6(;)) dagen van 24 uur kunnen? Als je in zijn absolute almacht gelooft, is het absoluut mogelijk. Persoonlijk ben ik er zelfs van overtuigd  |
|
r03l Erelid
 WMRindex: 784 OTindex: 1.990
|
Ik geloof alleen maar in The flying spaghetti monster, dit is het enige wetenschappelijk aangetoonde geloof  |
|
yakkiba Erelid
|
@stompjeDe wetenschap is niet zo een groot probleem of controversieel hoor. ZO gebruiken wij veel wetenschap om diverse dingen die worden beweert in de bijbel te verifieren. PV dat is waar, maar dagen zijn in de bijbel niet vaak letterlijk en het zou raar zijn om dan te vermelden dat 1000 jaar als een dag is. Maar ik was er niet bij en het zou kunnen. En dan nog, het is niet relevant voor het geloof in God of de Schepping. |
|
of juist tegen de bijbel |
|
yakkiba Erelid
|
Quote stompje: of juist tegen de bijbel tot nu toe is er niks geweest dat bewijst dat de bijbel nekklets is. Zodra er onomstotelijk bewijs is dat op geen enkele andere manier gepareerd kan worden dan zal ik verder kijken. Ik ben er echter van overtuigd dat ook al krijgen we de eeuwigheid dat bewijs niet gaat komen. |
|
wat dacht je van de evolutie, dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van de bijbel. maar ik ga nu, moet over 9 minuten werken |
|
Madarian Oudgediende
|
@yakkiba: Er zijn geen superieure wezens nodig om een soort van uitsterven te behoeden. Als twee wezens veel kinderen krijgen en aan incest doen omdat er verder geen mogelijkheid is, en dat keer op keer, dan gaat er genetisch materiaal verloren. Op een gegeven moment kan zo een nieuwe soort ook ontstaan. Het menselijk ras heeft ook zoiets meegemaakt. Meng alle rassen samen qua raseigenschappen, en je ziet ongeveer hoe onze voorouders eruit zagen. En er heeft een globale ramp plaats gevonden. Wat dat veroorzaakt heeft? Er zijn legio mogelijkheden... |
|
r03l Erelid
|
De bijbel is niet meer dan een boek met verhalen er in over normen en waarden het verklaart helemaal niet hoe de aarde onstaan is . je zou bij wijze van spreken ook een kookboek pakken en dan zeggen dat daar alles instaat hoe het gebeurd is |
|
yakkiba Erelid
|
@Madariandat klopt. mensen zijn sinds die tijd toch ook gedegenereed en afgesplitst in diverse groepen met bepaalde genetische kenmerken? En die ramp dat klopt, maar een bepaald deel van het leven survived niet waar? En in evolutie duren bepaalde dingen altijd erg lang. @stompjehet is een theorie die mooi bedacht is maar nog steeds geen vast bewijs kan vinden en steeds meer aanhang verliest zelfs onder wetenschappers. edit coelieroelie dat is jouw mening. echter moet je accepteren dat er dingen zijn die je niet wetenschappelijk kunt verklaren en waar een boek als de bijbel wel antwoorden opgeeft. |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Quote stompje: wat dacht je van de evolutie, dat is zo'n beetje het tegenovergestelde van de bijbel. maar ik ga nu, moet over 9 minuten werken Er zijn een hoop overeenkomsten hoor... Lees bijvoorbeeld de scheppingsvolgorde nog maar eens na. En verder zijn de meeste wetenschappers nogal fundamentalistisch als het gaat over het in twijfel trekken van de evolutietheorie. |
|
Madarian Oudgediende
|
@stompjeEvolutie is niet het tegenovergestelde van de bijbel. Wie zegt dat God de evolutie niet gebruikt heeft om de aarde te maken? De twee theorieën kunnen makkelijk samen gaan. God heeft o.a. door middel van de evolutie de aarde geschapen. P.S. Wat een reacties sinds m'n eerste opmerking in dit stukje...  |
|
r03l Erelid
|
Ik heb even een vraagje Wie gelooft er in Uri Geller en die mensen ??? |
|
yakkiba Erelid
|
Ik geloof in die mensen, maar ze doen het wel met hulp van geesten. Ik hoor nu al mensen lachen, maar ik kom uit een cultuur waar die dingen erg normaal zijn. @Madarian, versneld misschien, maar mja, er staat toch echt dat hij ze maakte. Misschien op de manier zoals hij vrouwen maakte, met een deel van iets wat hij al had gemaakt. Alweer, niet relevant vor het wel of niet geloven in God. |
|
Madarian Oudgediende
|
@Coelieroelie
Ik geloof dat een gedeelte training is (o.a. martial arts) en een gedeelte goochelarij.
Ik kijk zelf niet naar dat programma, maar die tussenstukjes zeggen me genoeg. |
|
r03l Erelid
|
En geloof je dan in god yakkiba??? |
|
yakkiba Erelid
|
coelieroelie dat lijkt me duidelijk niet waar? Ik ben bereid alles in twijfel te trekken maar ik ben er wel heel erg zeker van dat hij bestaat. @Madarianuit welke cultuur kom jij? |
|
r03l Erelid
|
Dacht ik al want als je bijvoorbeeld niet in uri geller zou geloven vraag ik me eigenlijk af of je dan wel in god kunt geloven. Want het is ook af te vragen of dat ook wel waar is. Ja ik weet dat dit niet goed klinkt maar in mijn kop klonk het wel goed  |
|
pietjevlip Oudgediende
|
Ik weet niet hoe die Uri geller flikt wat hij flikt, maar dat hij het flikt, dat geloof ik wel. Of dat mentale krachten zijn, geesten, goochelarij... dat weet ik dan weer niet  Offtopic: wow, een discussie over godsdienst met verschillende meningen waarin nog een soort onderling respect aanwezig is... @Alle deelnemers aan dit gesprek: Dat is een compliment ja  |
|
Madarian Oudgediende
|
@yakkibaLaten we het over Adam hebben. God heeft Adam gemaakt en er waren veel engelen om hem heen. Toch? Stel dat die engelen niets meer en minder waren dan wezens die technologisch heel ver waren. Wij zijn inmiddels aan het knoeien met DNA. Misschien waren die engelen daar veel verder in, en niets meer dan een soort "buitenaards ras"? Dat kan verklaren hoe ze Eva uit de rib van Adam gemaakt hebben. Toch? Puur een theorie wat door die vreemde kop van me spookt...  |
|